دیدار مدیرکل بهزیستی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان

نماینده ولی فقیه استان : بی شک حفظ کرامت انسانی، عزت نفس مددجویان باید گام نخست خدمت رسانی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، در دومین روز از هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی کشور دکتر منطقی با همراهی معاونین ستادی با حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان  دیدار و گفت و گو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در این دیدار نیز  ضمن تبریک اعیاد فرخنده قربان و غدیر، دهه مبارک امامت و ولایت و هفته گرامیداشت تآسیس سازمان بهزیستی به مدیر کل و کارکنان از خدمات شایسته آنان تقدیر و تشکر و بیان کردند : بی شک برای کارمندان و پرسنل بهزیستی مایه مباهات است که  در خدمت جامعه هدف خود بوده و  اگر انسان با آگاهی در مسیری گام بردارد که دستگیری از بندگان، موجبات رضایت و خشنودی باری تعالی را فراهم کند با  انگیزه، اطمینان خاطر  و آرامش بیشتری در محیط کار  تلاش و انجام وظیفه خواهد کرد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان افزود : بی شک حفظ کرامت انسانی، عزت نفس مددجویان باید گام نخست خدمت رسانی باشد. همچنین مد نظر قرار دادن آموزش با هدف پیشگیری در کنار ارائه خدمات تخصصی، توانمند سازی جامعه هدف در سلامت عمومی جامعه و روند تحقق برنامه های پیش بینی شده سازمان تسهیلگر خواهد بود چرا که پیشگیری و توسعه مهارت های اجتماعی دو رکن مهم و اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

در ادامه دکتر منطقی ضمن تقدیر و تشکر  از فراهم نمودن این دیدار در دهه پربرکت ولایت،  گزارشی از عملکرد بهزیستی استان درسال ۱۴۰۰ ارائه نمود و افزود : هفته بهزیستی امسال با شعار شروعی دوباره برای بهتر زیستن و با بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه همزمان در سراسر استان  برگزار می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : بهزیستی استان با داشتن قریب به ۲۷۰ نفر پرسنل در بخش دولتی و  ۱۶ هزار و ۷۷۸ پرونده  در حوزه های  توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به مدد جویان تحت پوشش خود ارائه خدمت می کند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، در طرح غربالگری بینائی کودکان ۳ تا ۶ سال  دفتر پیشگیری ۱۱۵۰ کودک ارزیابی که  ۸۹ کودک مشکوک شناسایی و ۸۶ نفر به اپتومتریست ارجاع داده شدند. همچنین طبق روال گذشته مشاوره های ژنتیک در حال انجام  است و افرادی که به مشاوره ژنتیک احتیاج دارند به مراکز مشاوره تحت نظارت مراجعه می نمایند .

وی ضمن اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات برای مددجویان  در دفتر اشتغال و کار آفرینی بهزیستی استان  اذعان داشت : با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف یکی از مهمترین اهداف بهزیستی خواهد بود و در سال جاری نیز تاکنون پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۲۹ نفر انجام شده است.

منطقی همچنین خاطر نشان کرد : در سال گذشته نیز برای تعداد  ۲ هزار و سیصد نفر در دفتر اشتغال و کار آفرینی استان خدمات ارائه گردیده است.


 

کد خبر 61261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد